Veelgestelde vragen

  • Wat zit er in de Veganbox?

    In de Veganbox ontvang je alle verse ingrediënten om zelf je veganistische maaltijden klaar te maken.

  • Moet ik zelf ook ingrediënten in huis hebben?

    Het meeste leveren wij natuurlijk gewoon in je box, maar af en toe vragen we om zelf ingrediënten toe te voegen aan het gerecht. Dit zijn bijvoorbeeld ingrediënten als zout, peper, azijn, suiker en olie. Heb je bepaalde producten niet in huis die je nodig hebt bij een recept? Dan kan je de meeste producten gemakkelijk toevoegen aan je box. 

  • Zit ik ergens aan vast? Of moet ik een minimaal aantal boxen afnemen?

    Wanneer je je eerste Veganbox, wordt er automatische een account voor je aangemaakt. Je gaat hierbij een flexibel lidmaatschap aan. Vanuit dit account kan je heel gemakkelijk leveringen beheren, pauzeren of je flexibele lidmaatschap wijzigen. Je kan de Veganbox bijvoorbeeld wekelijks, om de week of eens in de maand bestellen, dat hangt helemaal af van je eigen voorkeur! Je hoeft dus nergens aan vast te zitten.

  • Wat zijn de prijzen van een Veganbox?

    Al onze prijzen kan je bekijken via onze bestelpagina.

    Bekijk alle Veganboxen

  • Als ik nu bestel, waar en wanneer wordt er dan bezorgd?

    Heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en België
    Ontvang jouw Veganbox op een moment naar keuze. Wij bezorgen op maandag-, dinsdag-, woensdag- of donderdagavond tussen 17.00 - 22.00 uur gratis bij jou thuis.

    In en rondom de Randstad in Nederland 

    Ontvang jouw Familiebox op een moment naar keuze. Wij bezorgen op zondag, maandag-, dinsdag-, woensdag- of donderdagavond tussen 17.00 - 22.00 uur gratis bij jou thuis.


    Op de dag van levering ontvang je een bericht per mail van onze bezorgdienst met een Track en Trace-link zodat je jouw box kan volgen. Wil je eens een keer ergens anders bezorgd hebben of op een andere dag? Geen probleem, je kan meerdere adressen aanmaken in je profiel en per week je Veganbox ergens anders laten bezorgen of op een andere dag.

    Wij bezorgen de Veganbox niet op de Waddeneilanden.

  • Waar kan ik de recepten zien?

    Elke woensdagochtend updaten we ons nieuwe menu voor de week erop. Je ziet het menu boven aan deze pagina of bij de pagina 'Recepten'.

  • Hoe kan ik mijn gerechten zelf kiezen?

    Bij Veganbox hebben we keuze uit 12 verschillende gerechten. Bij de pagina 'Recepten' kan je zien welke gerechten er op het menu staan. Wanneer je voor het eerst bij ons besteld kan je na betalen je gerechten uitkiezen. Wil je liever van te voren weten wat er op het menu staat, kijk dan eerst op de pagina 'Recepten'. Ben je klant? Dan kan je in je account vooruit plannen. 

  • Ik heb een allergie, kunnen jullie daar rekening mee houden?

    Nee, in principe niet. We kunnen momenteel geen garanties geven. De allergenen declaratie staat per recept vermeld op de website. Deze kan je zien door te klikken op het recept in de pagina "Mijn bestellingen". 

  • Zijn de recepten lastig om te maken?

    We proberen hier een balans in te vinden. Het gros van de recepten zijn simpel te maken, maar er zal af en toe een uitdagend recept bij zitten dat wat meer aandacht vereist, bijvoorbeeld sushi. We testen de recepten altijd grondig en als wij ze kunnen maken kunnen jullie dat ook!

  • Wat is de bereidingstijd van de recepten?

    Sommige uitdagende recepten zullen wat langer duren dan andere. Doorgaans ligt de bereidingstijd rond de 25 à 35 minuten.

  • Bezorgen jullie door heel Nederland?

    Bijna! Samen met de bezorgdienst bezorgen we door heel Nederland, met als enige uitzondering de Waddeneilanden. De bezorging is goed gekoeld, zodat jouw producten supervers aankomen.

    Wil je eens een keer de box ergens anders laten bezorgen? Geen probleem, je kan meerdere adressen aanmaken in je profiel en per week je Veganbox ergens anders laten bezorgen.

  • Bezorgen jullie ook in België?

    Ja, wij bezorgen in Belgisch Vlaanderen en Brussel.

  • Ik ben pas na een bepaalde tijd pas thuis, wat nu?

    Ben je onverwachts niet thuis op het moment van leveren? Dan proberen we het bij de buren. Ook kan je een notitie achterlaten om de box bijvoorbeeld in het portiek/bij de voordeur/in de achtertuin etc. neer te zetten. Geef dit aan bij bestellen in het vakje 'Info voor bezorger'.

  • Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Het is mogelijk jouw bestelling te wijzigen tot en met de dinsdag (23.59 uur) vóór jouw eerst volgende leverdatum.


    Wijzigingen moeten voor deze tijd bij ons via je account zijn doorgeven. Hierna gaan we aan de slag met onze inkopen en kunnen er geen aanpassingen meer worden gemaakt.


  • Ik wil een of meerdere leveringen pauzeren. Hoe doe ik dat?

    Bij de pagina 'Mijn Bestellingen' heb je de optie om één of meerdere boxen te pauzeren. Dit doe je door het schuifje aan de rechterkant op aan of uit te zetten. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kunt bij ons leveringen tot 6 weken vooruit bekijken, wijzigen, pauzeren of bestellen. Wil je de leveringen na deze 6 weken standaard pauzeren? Ga dan naar 'Instellingen' en zet toekomstige leveringen standaard op uit. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270006 of stuur een e-mail naar [email protected]

  • Hoe kan ik mijn account stopzetten?

    Je flexibele lidmaatschap helemaal stopzetten? Dit doe je door in te loggen op jouw Veganbox account, naar 'Instellingen' te gaan en vervolgens helemaal onderaan naar 'Mijn lidmaatschap' te scrollen. Klik vervolgens op 'UIT' en bij deze is jouw lidmaatschap stopgezet en zal je geen boxen meer ontvangen. Je kan in de toekomst makkelijk jouw lidmaatschap weer activeren wanneer je dat wil. 

    Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270006 of stuur een e-mail naar [email protected]